Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Contact Form

Dark mode Logo

Dark mode Logo

Default Image

timeago

Related Posts

×
ticker[recent/5]
Koleksi Masakan Terbaik Citarasawan

20 RESIPI AYAM TERBAIK CITARASAWAN


20 RESIPI AYAM TERBAIK CITARASAWAN

Ayam ada bermacam ayam, ada ayam kampung, ayam hutan, ayam siam, ayam turki, ayam belanda macam-macam ayam ini senikata lagu AYAM Jalil Hamid daa hehee :D Tapi Kak Wan nak tambah siket ,,, ada ayam golek, ayam goreng, ayam panggang, ayam rendang, macam-macam hayan,,, :)

Sekarang Kak Wan sediakan resipi-resipi ayam paling menarik dan sedap :D  Ada yang di hidang bersama nasi atau di ratah begitu saja haa macam side order kat KFC, PIZZA DAN DOMINOS tu..

Cerita pasal ayam ni, Kak Wan dan anak-anak paling suka part yang tak banyak isi macam bahagian paha, sayap dan drumet ayam.  Part yang banyak isi macam dada ayam tu biasanya sedap di jadikan rencah dalam karipap, nasi goreng, mee goreng atau isian dalam kulit wantan atau dimsum.

Manakala resipi yang menggunakan seluruh bahagian ayam (whole chicken) di hidang bersama nasi sebagai lauk samada di goreng, di bakar atau di rebus.  Jom kita lihat resipi ayam yang enak di ratah begitu saja dan hidangan ayam bersama nasi ..
Sayap ayam kungpoa, resipi masakan cina ini memang menjilat jari :D
Sayap Ayam Kungpoa

Drumet Ayam Bakar Mentega, di gaul di dalam sos mentega dan di bakar sangat enak di gandingkan dengan sos cili atau mayonies.
Drumet Ayam Bakar Mentega

Sedap yang amat sangat, sos caramel melekit bukan hanya menjilat jari, hingga menjilat pingan :D
Sticky Caramel Chicken
Lemon Chicken, kepingan dada yang di goreng dan di gaul di dalam sos lemon yang masam manis walla!
Lemon Chicken
dan banyakkk lagi resipi ayam yang boleh di cuba di MASAKAN AYAM