Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Contact Form

Dark mode Logo

Dark mode Logo

Default Image

timeago

Related Posts

×
ticker[recent/5]
10 RESIPI OVERNIGHT OATS CITARASAWAN

10 RESIPI OVERNIGHT OATS CITARASAWAN


10 RESIPI OVERNIGHT OATS CITARASAWAN, yang mudah dan lazat sesuai untuk yang berdiet bukan saja di makan sebagai sarapan tetapi juga sesuai untuk hidangan bersahur di bulan Ramadan.

Cara menyediakan overnight oats sangat mudah, bahan utama yang perlu adalah :

Rolled Oats
Susu segar / Susu Badam / Susu Soya
Yogurt (Plain atau Berperisa)
Chia Seed atau Flaxseed
Madu atau Syrup Maple

Semua bahan2 di campurkan di dalam botol dan di biarkan semalaman di dalam peti sejuk, potongan buah-buahan dan kekacang boleh di campurkan terus bersama oats atau boleh di masukkan ketika hendak makan.  Instant oats boleh juga di gunakan tetapi teksturnya akan menjadi terlalu pekat dan lembik.   Madu atau syrup maple di guna untuk menambahkan kemanisan tetapi bukan gula kerana ia akan merosak diet anda pula,,  Anda boleh menikmati oats samada dingin atau di panaskan.

Untuk menambahkan keenakannya, buah-buah segar boleh di tambah seperti Strawberry, Pisang, Blueberry, Buah Naga, Kiwi, Orange, Delima, Mangga, Markisa, Nanas, Betik, Avocado, Apple, Anggur  dan buah-buahan lembut yang lain atau buah-buahan kering. 

Selain itu tambahan kekacang seperti walnut, badam, pecan, kuaci labu memberi tekstur dan kerangupan ketika di makan.  Tambahan buah dan kekacang menambahkan khasiat dan keenakan pada menu Oats seperti menikmati dessert yang segar dan dingin..

Mungkin ramai yang menyangka menu diet membosankan dan tidak enak di makan, cuba dulu resipi2 overnight oats ini anda pasti akan menyukainya ,, Jom lihat resipinya, klik link di bawah :-
Overnight Oat Blueberry Lemon
Overnight Oat Strawberry Chocolate
Overnight Oat Carrot Cake
Overnight Oat Banana Nut
 Overnight Oat Pina Colada
 Overnight Oat Kiwi Passion Fruit
 Overnight Oat Manga Markisa Delima