Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Contact Form

Dark mode Logo

Dark mode Logo

Default Image

timeago

Related Posts

×
ticker[recent/5]
Baking Techniques

Bakul Pastri / Pastry Basket


Bakul Pastri / Pastry Basket ,,, Gubahan dari bakul pastri memang unik dan menarik.  Sepertimana gubahan dari kek-kek fondant, kek cawan, puding atau coklat, gubahan bakul pastri semakin mendapat perhatian sebagai cenderahati istimewa untuk Hantaran Pertunangan dan Perkahwinan.

Bakul pastri hantaran digubah cantik dengan isian biskut tart yang berbentuk buah-buahan seperti strawberry, manggis, lemon, oren, jambu batu ... sesuai juga di isi dengan coklat atau gula-gula kemudian dihias cantik dengan gubahan bunga gumpaste atau bunga artificial.


Ada dua jenis bakul pastri, dalam entri seni bakul roti yang lepas kakwan memasukkan yis ke dalam adunan pastri, bakul jenis ini lembut seperti roti dan boleh di isi dengan salad dan dimakan dengan bakulnya sekali! wahh!! manakala bakul pastri untuk hantaran biasanya menggunakan adunan pastri dari tepung, marjerin, air dan telur tetapi tidak menggunakan yis, teksturnya agak keras dan tahan lama bagaimanapun bakul ini tidak disarankan untuk dimakan kecuali gigi cukup kuat untuk mengunyahya ...


Post a Comment