728x90 AdSpace

Hai, Apa khabar :D
Blogger Citarasawan
tempat kakwan berkongsi tips, idea dan tempahan
Sunday, April 17, 2011

Kuih Bom Pulut Hitam


Kuih Bom Pulut Hitam,, kuih yang K1 suka makan tapi takut nak buat heee hee... mesti tau sebabnya kan ,,, dah beberapa kali buat kuih ini tapi asyik dok meletup saja,, bila nak menggoreng je kena guna tutup periuk wat perisai punya laa takut terpercik minyak panas .. pernah kenaa tau tu yang fobia benorr..


Resipi kuih bom pulut hitam K1 olah dari resipi onde pulut hitam (kalau kat Indonesia diorang panggil kuih ni onde goreng,, kalu tak silaplaa .  Memang resipinya sama saja dengan ondeh atau buah melaka yang bezanya ia digoreng dan bukan direbus..

Kali ini K1 berjaya membuat kuih bom yang tak meletup,, memang betul-betul ikut peraturan, goreng dalam minyak yang banyak dengan merenehnya dengan api sederhana perlahan dan hasilnya K1 mendapat kuih bom yang tak meletup ranggup diluar dan lembut di dalam dengan rasa pulut hitam yang disukai... malah ia masih lembut walaupun kuih dah sejuk..

Resipi :  Kuih Bom Pulut Hitam
...
Please enable JavaScript!
Sila hidupkan Javascript!