Sunday, July 22, 2018

Bingka Durian yang terenak



Bingka Durian yang terenak,, dah musim durian kan, jadi entri K1 pun pasal durian sehingga laa habis musimnya heehee,,  Tahun lepas agak ketegak juga nak makan durian, maunya tak mahal durian Musang King cecah lebih seratus hengget sebiji ,, 

Tahun ni durian menjadi dengan jayanya dan harganya pula meruntun jatuh, faveret K1 Musing King pun turun harga..  Kalau durian kampung harga serendah rm8 sekilo, dah tak pakai timbang jual dalam bakul terus.  
Baru lah terasa kemewahan makan durian, nak buat kuih pun dah ready borong banyak2 untuk buat stok ,, Macam2 dah terfikir nak buat dengan durian ni, creampuff, kek, aiscream dan macam-macam lagi kalau nak tahan lama durian ni boleh buat lempuk .. 
Bingka Durian yang terenak
...