Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Contact Form

Dark mode Logo

Dark mode Logo

Default Image

timeago

Related Posts

×
ticker[recent/5]
Baking Tools

Peralatan Membentuk Gumpaste dan Fondant

Peralatan membentuk gumpaste dan fondant seperti ini perlu ada apabila membentuk bunga dan figurines dari gumpaste atau fondant. Apabila melihat kek fondant yang cantik dengan di hias bunga-bunga dari gumpaste tentu tertanya-tanya bagaimana cara membuatnya.... Yang pasti kerja tangan yang unik ini bukan hanya memerlukan reativiti dan imaginasi sahaja tetapi memerlukan peralatan yang unik untuk membentuknya kerana hanya dengan tangan tentunya tidak akan mendapat hasil yang begitu indah dan menjadi kenangan ...
 

7 Comments

  1. salam kakwan....betul laa kta kakwan tuu, mama tnya2 gak mcmmana laa kawan2 buat gumpaste ni, cantik2 jaa...minat sgt2 tpi tak pandai..

    ReplyDelete
  2. Mamasyipah@x lah susah mana mama,, kalau dah tau asasnya kejap je boleh pandai, nmpk kek cntik sronok kan... :)

    ReplyDelete
  3. k wan. basic tool ajer dah cecah ratusan tak.

    ReplyDelete
  4. Cek Chun@basic tool dri Wilton mmg mahal cek chun boleh beli buatan china atau indonesia boleh cari di kedai bakery spt bake with yen,Bagus d(mna2 cwgan) akak syorkan mengikut kelas basic fondant/gumpaste utk mengenali bahan dan peralatan... :)

    ReplyDelete
  5. salam kakwan, sy dh tgk resipi fondant kakwan kat myresipi. Sukatan sudu tu guna sudu biasa atau sudu metrik? Tq kakwan.

    ReplyDelete
  6. walaikumussalam, sukatan dlm semua resipicitarasawan menggunakan cawan/sudu metrik krn lbh tepat. cawan biasa jga boleh digunakan dgn kapasiti 250ml dn sudu 15ml - jgn guna cwn atau sudu yg berlainan kapasiti/saiz, guna cwn/sudu yg sama utk menyukat.. hrp membantu..

    ReplyDelete
  7. k wan. basic tool ajer dah cecah ratusan tak.

    ReplyDelete